oj men oj då

Jag förra veckan så drog jag ju till Hammarn för att umgås med Eleonore och Micke och grabbarna för Kloter VM... oj så kul det var *ler*...

Laget kom på fjärde plats...blev petade från tredje av Mickes pappas lag *ler* var hur kul som helst och se far och son mötas i Kloter *leR*

Sen på söndagen så skjussade Eleonore och Micke mig till pappa i sörbygden för jag skulle åka med honom hem på måndag morgon... trodde jag ja... hehe...jag kom hem på måndag eftermiddag med tåget från östersund.
Jag fick nämligen spendera större delen av söndags natten på sjukhus :S

Det började med ryggvärk tidigt på söndag kväll, jag och pappa gick och la oss vid tio tiden kanske men jag kunde inte somna för jag hade så ont i ryggen, efter en timme så började tårarna komma för det gjorde så ont i ryggen, så jag smög omkring i huset för att försöka få smärtan att gå bort...

tillslut vaknade pappa av att jag gick omkring på nedervåningen och frågade hur det var med mig.. då var klockan närmare tolv på natten... jag fick en värktablett som verkade rätt snabbt och jag satte mig i papps fåtölj framför tv:n för att tabletten och tigerbalsamet jag fick skulle verka.. papps gick och lade sig igen (eftersom han skulle ju jobba dagen efter)

Men efter kanske en kvart så gick smärtorna från ryggen fram över bröstkorgen och jag skrek rätt ut, har aldrig haft så ont i hela mitt liv... försökte ta mig in till pappas rum för att väcka honom för jag kände att något inte stämde med den här smärtan... och han vaknade och jag rasade ihop på köksgolvet.. där låg jag i kanske över en timme och vred och vände mig i smärtor från bröstkorgen..

pappa som trodde det bara var gaser försökte få mig att rapa så att det skulle släppa men inget hände.. tillsist så var han tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen... för jag låg bara och skrek på golvet och svetten rann...
Tillslut kom ambulansen och en ambulanshelikopter och hämtade mig till östersunds sjukhus där man konstaterade att jag troligen fått gallsten :s

Smärtorna hade tack och lov avtagit när ambulanspersonalen kom vid två på natten och jag fick pusta ut..
fick ligga på observation fram till tio på måndag förmiddag och sen fick jag gå...
så nu sen så blir det en uppföljning på min gallblåsa för att se hur den ser ut... så det ska bli spännande...typ inte..

Sen fick ja ta tåget hem och somnade på en gång ja la mig i sängen... men det har gått lite slowmotion idag kan jag säga..

fick ringa min svågers mamma som har detta problem för att fråga vad man kan äta och inte eftersom jag inte vill upprepa söndagens bravader...

så det var ju kanske inte det trevligaste avslutet på sommaren... men nu så kommer studierna börja på måndag så nu sitter man framför datorn och ska börja göra iordning allt som ska ordnas inför måndagen... så tur att man har några dagar på sig så man inte behöver stressa...

men ska sätta mig nu och ta det lugnt ett tag...men kramen på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0